Our marriage days....

a href="http://daisypath.com/">Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 25, 2010

Bila diri tidak dihargai?

Hai...holla222...

arini cm sensitip ckit coz bru lepas tgk cte yg tercalon ke anugerah skrin TV3..Memang besttt...saya tonton bersama semua ahli keluarga saya...semua duk mengalirkan airmata..paling teruk sayalah...tapi sempat cover duk sorok muke bawah bantal..hahahahaa...

Saya rase cerita ini wajar di pertontonkan kerana ia meberi banyak pengajaran kepada semua lapisan terutama kaum2 adam..Ia mengingatkan kaum adam yang bergelar suami dan bapa supaya menghargai keluarga yang telah di pinjamkan oleh Allah kepada mereka..

Dalam konteks masyarakat malaysia sekarang dimana kes penceraian dan masalah rumah tangga banyak berlaku...siapa yang patut dipersalahkan? Kebahagian hanya berlaku dalam tempoh yang singkat sahaja di awal rumahtangga..bila dapat anak, suami mula beralih arah..saya cukup marah bile dgr kes2 yang sebegini..

Hmm...tuhan itu maha adil...bile kite tidak menjaga keluarga kita..maka tuhan akan mengambil semula..mungkin itula balasannya..masa tu, mula la sis uami menangis menyesal samapai taubat nasuha...
Siapa yang mahukan suami yang panas baran?? uishhhh...contohila sifat terpuji Nabi Muhammad S.A.W..begitu besar sifat terpuji beliau..tidak pernah meninngikan suara pada isteri dan anak2...

Lastly, saya berharap sangat cte ni menang...pelakon sumenye best2..terutamayana budak2 kecik tu..pandai mereka membawakan watak dengan baik..


Thums up to u all guys..Well done!!!

No comments:

Post a Comment